Chimi öppnar flaggskepp på Kungsgatan

6 maj, 2020

Det svenska solglasögonvarumärket Chimi öppnar ny flagship store på en av Sveriges mest kommersiella gator, Kungsgatan i centrala Stockholm. Detta i samband med lanseringen av sin nya kampanj The Chimi Symphony, en berättelse om skönheten bakom kompositionen. Chimi valde Ubiqs egenutvecklade CMS för digital kommunikation för att möta behovet av flexibilitet och användarvänlighet som krävs inför deras fortsatta globala expansion.

För att förstärka storyn och det visuella uttrycket visar Chimi kampanjfilmen på en ensam digital skärm i den minimalistiska butiken som ritats av arkitektbyrån Guise. Känslan är att du kommer in i ett avskalat galleri med produkterna i fokus. En specialtillverkad möbel gör att skärmen blir en del av helheten och går i ett med butikens design. Den digitala kommunikationsytan hjälper Chimi att bygga sitt varumärke där kampanjfilmer visas i nära anknytning till produkterna för att berätta den bakomliggande historien och för att inspirera sina kunder.

Det Stockholmsbaserade varumärket har snabbt blivit ett av de mest omtalade i branschen. Med öppningen på Kungsgatan stärker man varumärket ytterligare samtidigt som man med stolthet visar upp sitt ursprung när man nu blickar vidare mot den fortsatta globala resan som varumärket står inför.