Jobba hos oss

 

Key Account Manager

Om oss

Ubiq är en fullserviceleverantör inom digital kommunikation och tekniska lösningar för retailers, coworking aktörer, kontor och fastighetsägare. Vi arbetar utifrån ett kreativt och strategiskt perspektiv och skapar smidiga lösningar och snygg integration för digital kommunikation. Detta är en korsbefruktning av vårt kreativa DNA och vår tekniska kompetens. Tillsammans med våra systerbolag, kommunikationsbyrån Onemotion IMC och snickeriproduktions- och installationsbolaget Production Republic of Scandinavia, hjälper vi våra kunder att hitta lösningar på de utmaningar som de ställs inför.
 

Om dig

Vi befinner oss just nu i en expansiv fas där utvecklingen inom digital butikskommunikation och LED går framåt med stormsteg. Vi bygger vidare för nästa steg i bolagets historia och söker just nu en driven Key Account Manager som vill ha en nyckelroll i vår fortsatta tillväxtresa och som tillsammans med oss och våra kunder utvecklar framtidens kundupplevelser inom retail.

Du drivs av försäljning, affärsutveckling och relationsbyggande vilket är ett par av anledningarna till varför du hittat hit. Kreativitet, innovation och ett intresse för digital kommunikation är några andra. Som KAM hos oss har du förmågan att arbeta både operativt och strategiskt och du har god förståelse för våra kunders affär och utmaningar. Du är lyhörd, kommunikativ och kan med van hand förmedla koncept och komplexa lösningar på ett förtroendeingivande och pedagogiskt sätt. Du känner dig trygg i din förmåga att hantera ledande befattningshavare och klarar av att utmana dem i deras tankesätt som en viktig del i din roll som bollplank och rådgivare inom vårt område. Din sociala förmåga och självförtroende är alltså on point och du drivs av att skapa ett långsiktigt affärsvärde för alla parter.

Vidare känner du ett starkt driv av att vidareutveckla affären och att vara med i bolagets fortsatta tillväxtresa där du blir en starkt bidragande faktor till vår gemensamma framgång. Vikten av att samverka i ett tajt team är en självklarhet och en viktig del i att nå vårt mål att ta en ledande position på marknaden. Slutligen är du givetvis resultatinriktad och vi tänker att du precis som oss trivs i en kreativ miljö med högt i tak och en stark gemenskap. Behöver vi säga att du obehindrat behärskar både svenska och engelska i tal och skrift? Våra kunder och leverantörer agerar på en global marknad varför detta är en självklarhet hos den vi söker.

Nog om dig, vad får du hos oss? En entreprenöriell, innovativ och kreativ arbetsplats med stark företagskultur och ett stort eget ansvar där du får möjlighet att påverka bolagets fortsatta resa. Vi sitter i grymma lokaler på våning 10 i DN-skrapan med milsvidd utsikt över Stockholm där du utöver bra kollegor, konkurrenskraftiga löner och bra villkor även får tillgång till en outstanding kaffemaskin som helt enkelt är grädden på det berömda moset.

 

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du ha ansvar för försäljningen av våra produkter och tjänster mot befintliga såväl som nya kunder med fokus på att bygga långsiktiga relationer. Du förväntas med hög servicegrad leverera på uppsatta mål för att tillsammans med teamet bygga tillväxt och skapa affärsvärde för våra kunder. Utöver detta kommer följande arbetsuppgifter bli en stor del av din vardag hos oss:

  • Nykundsbearbetning och merförsäljning hos befintliga kunder
  • Vidareutveckling av vårt erbjudande och produktportfölj
  • Driva egna säljinitiativ och delta i pitchprocesser
  • Arbeta i ett Cross-Sales Team på koncernnivå för att hitta synergier inom de olika bolagen i företagsgruppen

 

Utbildning & erfarenhet

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att framgångsrikt driva B2B-försäljning av lösningar inom Digital Signage, LED eller AV mot ledande befattningshavare samt att du har relevant erfarenhet från retailbranschen. Meriterande om du har erfarenhet av att sälja komplexa hård- och mjukvarulösningar eller byråtjänster inom koncept, digital kommunikation och innehållsproduktion. Vidare ser vi gärna att du har följande erfarenheter och egenskaper:

  • Goda kunskaper i beräkning och Excel
  • Vana vid framtagning av offerter och god affärskorrespondens
  • God förståelse för- och insyn kring den senaste tekniken och trenderna inom retail och vår bransch
  • God svenska och engelska i tal och skrift
  • Erfarenhet av att arbeta i Adobe-Suiten (Photoshop, After Effects, Illustrator, InDesign osv.)

 

Varmt välkommen med din ansökan till info@ubiqsolutions.se. Vi går igenom urvalet löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.