Artipelag
Effektiv kommunikation i harmoni med konsten på Artipelag
Artipelag är en fusion av konst, aktiviteter och skärgård. Ett utflyktsmål på högsta internationella nivå som erbjuder gränsöverskridande konstutställningar, inspirerande aktiviteter, fantastiska eventlokaler och god mat. Tillsammans med den omkringliggande skärgårdsnaturen och arkitekturens design bör Artipelag, som ett av Stockholms största konstmuséer, upplevas på plats.
Artipelag är en konsthall på naturens villkor. Därmed ökade kraven på de digitala exponeringar som muséet behövde. I grunden ville Artipelag att på ett smidigt sätt kunna kommunicera med sina besökare om ämnen som t.ex. aktuella och kommande utställningar. En flexibel plattform för kommunikationen var absolut nödvändig. Ubiqs utmaning bestod i att komma nära besökaren utan att upplevas påträngande och att med de digitala kommunikationsytorna värna om den unika miljön. Dessutom måste installationerna harmonisera med de arkitektoniskt genomtänkta lokalerna.
Varumärket Artipelag hade som målsättning att de digitala lösningarna skulle stärka varumärkesupplevelsen på ett subtilt och smakfullt sätt.
Lösningen blev digitala skärmar som placerades bl.a. vid informationsdisken, i caféet och i mötesrummen. Via dem kan Artipelag kommunicera med varje unik målgrupp genom relevant innehåll och information på rätt plats, vid rätt tillfälle. Tillsammans med mjukvaruplattformen kan nu budskap, bilder och information snabbt förändras och anpassas efter behov utan att störa besökarnas intryck av den konstnärliga miljön.
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om några av våra case, affärsområden eller hur vi skulle kunna hjälpa er med tekniska lösningar och digital kommunikation – tveka inte på att höra av er så berättar vi mer.