Scorett

Scorett väljer digitala instorelösningar för retailkommunikation

Scorett är en av Sveriges största butikskedjor för skor och accessoarer, men även en av de största onlineaktörerna med samma syfte. Produktfokus ligger på trendiga och klassiska dam- och herrskor samt väskor, smycken, accessoarer, skovård och skotillbehör. I Scorettkedjan ingår även Håkanssons.

Scorett behövde bygga digitala lösningar för att stärka butiksupplevelsen och få butiksmaterialet att ta för sig. Därmed inleddes samarbetet med oss på Ubiq. Fokus med projektet var att med hjälp av ökad kundupplevelse och högre butiksimpact stärka Scoretts position på marknaden.

Tack vare Ubiqs mjukvara har Scorett kunnat effektivisera kampanjarbetet genom att snabba upp publiceringen. Kampanjbudskapen kan nu smidigt och effektivt följa kundernas föränderliga behov.

Scoretts lösning är en mjukvaruplattform för enkel och snabb publicering. Driftsäkra och ljusstarka videoskärmar syns i butiksentréer och driver trafik in i butik samt väcker intresse för specifika produkter. I kassalinje används skärmar bl.a. för varumärkesbyggande budskap.

I Scoretts flagship store i Göteborg installerades en stor LED-vägg med möjlighet att skapa engagerande intryck och ytterligare förstärka upplevelsen av ett modernt retailvarumärke.

I vårt samarbete med Scorett fortsätter vi att förnya den digitala kommunikationen i befintliga och nya butiker samt att stötta och utbilda marknadsavdelningen i digital kommunikation för retailmiljöer.

Scorett
Scorett

Vill du veta mer?

Vill du veta mer om några av våra case, affärsområden eller hur vi skulle kunna hjälpa er med tekniska lösningar och digital kommunikation – tveka inte på att höra av er så berättar vi mer.

Kontakta oss