CHIMI
Spektakulär flagship store öppnar dörrarna mot den digitala tidsåldern.
CHIMI grundades när Charlie Lindström och Daniel Djurdjevic identifierade en lucka inom ramen för prisvärda lyxglasögon, som de gjorde till sitt uppdrag att utforska och fylla.
CHIMI är idag ett Stockholmsbaserat, mellanprisat, samtida glasögonmärke som syftar till att utforska det framväxande konkurrensområdet i skärningspunkten mellan mode och klassiker. Man vill skapa en hybrid affärsmodell med framgångsrika funktioner och strategier från båda världarna.
CHIMI vände sig till oss på Ubiq med det till synes enkla önskemålet om att realisera visionen att skapa en unik och spektakulär digital installation i deras nya flagship store på Kungsgatan i Stockholm.
För att låta CHIMIS klassiska uttryck i butiksmiljö möta de digitala krav samtiden har levererade och installerade vi totalt 17 m2 LED, fullt integrerat i butikens arkitektur och övergripande inredningskoncept. CHIMI fick därmed möjlighet att kommunicera sitt varumärke, sina produkter och lifestyle content i naturlig skala genom kreativa kampanjer på en flexibel digital yta. Som kund möter man den digitala exponeringen inne i butiken men också utanför genom butikens skyltfönster och de rörligt kommunikativa och visuella kampanjfilmerna.
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om några av våra case, affärsområden eller hur vi skulle kunna hjälpa er med tekniska lösningar och digital kommunikation – tveka inte på att höra av er så berättar vi mer.